3 min. čítania

Odlíšiť sa od mora talentovaných používateľov Instagramu je častokrát náročná výzva. Táto platforma totiž ponúka oveľa viac, ako len klasické prezentovanie svojich fotiek. Instagram nám poskytuje prostredie, z ktorého môže ťažiť každý kreatívec – ak vie, ako ho správne používať. Budovanie úspešného účtu však už dávno nie je len o samotných obrázkoch, ale aj o správne zvolenom marketingu a používaní univerzálneho vizuálneho jazyka vo všetkých aspektoch. Stačí sa len naučiť prezentovať svoju prácu a zamerať sa na prezentáciu značky v profesionálnom svetle.

Tu je niekoľko tipov na vylepšenie Vášho účtu:

1. Optimalizujte svoje bio

Vaše bio je kľúčovou súčasťou toho, čo zaujme ľudí, aby nahliadli ďalej do vášho účtu. Ponúknite im preto krátke zhrnutie toho, kto ste a čo ponúkate, pridajte informatívny a chytľavý popis o vás, alebo vašom podniku a nezabudnite na pripojenie niekoľko relevantných hashtagov. Samozrejme, nezabudnite pridať odkaz na vaše webové stránky, alebo portfólio.

TIP: Ak máte niekoľko rôznych stránok alebo blogov, existuje pre vás riešenie v podobe nástroja Linktree, ktorý umožňuje pridanie viacerých odkazov.

2. Spoznajte algoritmus instagramu

Algoritmus spoločnosti Instagram, spočíva v tom, že príspevky s vysokou mierou engagementu sa zobrazia vo feede followerov ako prvé. Existuje niekoľko spôsobov, ako dosiahnuť tieto zobrazenia. Základom je udržať svojich followerov dlhšie na svojich príspevkoch a práve pre to je dôležité ich zaujať. Kľúčom sú pútavé popisy, ktorých odseky oddelíte bodkami, alebo aj videá a príspevky zložené z viac obrázkov, ktoré pozývajú používateľov na prehliadanie. Ďalším aspektom je aj kvalita samotných fotografií a vizuálna harmónia vášho feedu.

3. Buďte sociálni

To môže znieť zrejme, keďže hovoríme o sociálnych sieťach. Nepodceňujte však silu interakcie s vašou komunitou. To zahŕňa odpovedanie na komentáre vo vašom informačnom kanáli, návštevy iných profilov, ktoré sa vám páčia, a rozhovor s ľuďmi, ktorí vás sledujú alebo používajú rovnaké hashtagy.

4. Nájdite kreatívne spôsoby, ako zapojiť followerov

Existuje niekoľko spôsobov, ako podporiť angažovanosť divákov:

– Rozprávajte sa: Napíšte zaujímavé titulky, otázky, alebo pútavé informácie o vašej práci. Vďaka tomuto kroku sa vaše publikum bude viac angažovať.

– Začnite konverzáciu: Experimentujte s novou funkciou „otázky“ a dajte ľuďom jedinečnú príležitosť lepšie vás spoznať.

– Súťaže a giveaways : Ak naozaj chcete followerov dopriať niečo navyše, zvážte spustenie súťaží, ktoré ich vyzvú k určitej akcií.

– Sharing is caring : nebojte sa repostovať obsah, ktorý vás inšpiruje, alebo zaujíma. Ukážete tak, že oceňujete prácu iných ľudí a máte množstvo zdrojov inšpirácie. Je to tiež veľmi užitočné, ak neprodukujete obsah rýchlo a často. Nezabudnite však požiadať o povolenie z účtov, z ktorých ste čerpali.

5. Vytvorte príbehy

Či už pracujete s dizajnom, ilustráciou, alebo ste doma v móde, vytváranie príbehov je užitočné a vďaka mnohým možnostiam, ktoré sme si predstavili v článku minulý mesiac prináša aj veľa zábavy! Instagram Stories sú skvelou príležitosťou na zdieľanie extra obsahu s vašimi followermi. Môžete tiež využiť funkcie aplikácie Instagram a zapojiť divákov tak, že pridáte prieskumy, hashtagy, značky a CTA ako „dozvedieť sa viac“. Zdieľajte so svojimi followermi nové projekty na ktorých pracujete, alebo pridajte pohľad na váš osobný život.

6. Používajte hashtagy efektívne

Použitie príliš všeobecných hashtagov znamená, že váš príspevok sa môže ľahko stratiť v dave. Preto by ste mali kombinovať populárne hashtagy ako #design, # inspiration, alebo #illustration  s konkrétnejšími, ktoré sa týkajú priamo vášho projektu alebo práce. Uistite sa však, že sú relevantné. Použitie miestnych hashtagov ako #DesignNYC je tiež dôležité, no snažte sa nepoužívať viac ako 20 hashtagov.

Zdieľať článok