2 min. čítania

Základom správneho budovania vzťahu s klientom je slušnosť, zdvorilosť a v neposlednom rade aj úsmev a rešpekt. Klient je totiž zákazník, ktorý Vás priamo, či nepriamo platí. Na každého platí niečo iné, a preto je dôležité zvoliť správny druh komunikácie.

 

komunikácia-s-klientom

 

Tipy, ktoré môžu pomôcť pri zlepšení komunikácie s klientom:

  • počúvajte svojich klientov – dôležité je správne pochopiť problém klienta a nájsť spoločné riešenie
  • ponúknite klientovi viacero foriem, ako sa s Vami vedia skontaktovať – nie každý sedí celý deň pri e-mailovej schránke a naopak, nie každý má čas sa „vykecávať“ v telefóne
  • vždy sa snažte zachovať si chladnú hlavu – snažte sa nedať vyprovokovať a neustále byť nad vecou. Rozhovor z klientom by ste mali viesť práve Vy.
  • nezavádzajte klienta a nesľubujte mu nesplniteľné – snažte sa vždy dodržať to, na čom ste sa dohodli. Keď mu niečo sľúbite, urobte všetko preto, aby ste to splnili. Ak sa objavia prekážky, je dôležité, aby bol klient včas informovaný.
  • ak urobíte chybu, ospravedlňte sa – nie je hanba si priznať chybu. Všetci sme len ľudia. Aj nahnevaný klient môže mať pochopenie pre chybu. Skúste sa mu ospravedlniť a navrhnúť kompenzáciu.
  • skúste byť pre klienta dobrý radca – niektorí klienti sa nerozumejú reklame a nepoznajú pojmy ako PPC alebo SEO. Skúste mu to vysvetliť jeho rečou.
  • nikdy nezabúdajte na spätnú väzbu – veľmi dôležité je pochopiť a vidieť, ako je s našou prácou spokojný klient. Jeho reakcia a následné odporúčania posúvajú firmu vpred. Vymyslite dotazník pre zlepšenie Vašej práce.
  • poďakovanie – vždy sa snažte klientovi poďakovať, nie len kvôli tomu, že Vás za prácu platí, ale aj kvôli jeho dôvere voči Vašej firme. Ak je to vo Vašich možnostiach, skúste klientovi vymyslieť malé prekvapenie/poďakovanie. Určite to ocení 🙂
Zdieľať článok