SEO optimalizácia
5 min. čítania

Tvorba obsahu je jednou z kľúčových ciest k úspechu firmy. Vedieť, ako napísať článok, ktorý sa zobrazí na prvých priečkach prehliadača, je zvyčajne veľmi náročné. Ak patríte medzi tých, ktorí sa na prvých priečkach nenachádzajú, nezúfajte. My Vám v tomto článku prinášame pár rád, ako si s tým poradiť.

1. Používajte kľúčové slová a obmieňajte ich

To, či bude Váš obsah hodnotný, veľmi závisí od použitia a výberu kľúčových slov. Podstatou síce je využívať kľúčové slová, ale dôležité je aj to, ktoré si vyberiete. Prečo? Pretože, ak by ste si vyberali slová, ktoré majú vysokú konkurenciu, bol by to nielen beh na veľmi dlhú trať, ale taktiež by Vás stál aj množstvo peňazí. Najlepším výberom sú preto slová, ktoré majú síce menšiu hľadanosť, ale zato väčšiu šancu dostať sa na popredné priečky vo vyhľadávači a priniesť Vám úspech.

Obmieňanie kľúčových slov je rovnako dôležité ako ich používanie. Nie preto, že by Vám to pomohlo zvýšiť šancu dostať sa na popredné miesta vo vyhľadávači, ale preto, aby Google lepšie pochopil Váš obsah a čo ním chcete povedať.

2. Ideálna dĺžka článku by mala byť v rozsahu 1500 až 2000 slov

Napriek faktu, že písanie krátkych článkov je jednoduchšie a rýchlejšie, tie dlhšie majú svoje opodstatnenie. Toto opodstatnenie spočíva v tom, že ak užívatelia strávia viac času na Vašich stránkach, povedie to k lepšiemu hodnoteniu. Čas strávený na stránkach je považovaný za silnú metriku, pokiaľ ide o SEO. Spoľahlivý spôsob, ako písať dlhšie články, ktoré sú zároveň hodnotné a relevantné, je nájsť tému, o ktorej viete napísať veľa dôležitých informácií. Hlavným cieľom každého príspevku by malo byť poskytnutie čo najväčšieho množstva relevantných informácií.

3. Používajte presvedčivé Meta titulky a Meta popisky

O Meta titulkoch (ang. Meta titles) je známe, že predstavujú najsilnejší on-page faktor. Každá stránka musí mať jedinečný Meta titulok a my Vám prinášame niekoľko rád, ako sa k takému titulku dopracovať:

  • Používajte čísla. Napríklad: „5 dôvodov prečo je SEO dôležité“.
  • Zamerajte sa na slová ako „najlepší, top“ a podobne. Napríklad: „10 najlepších rád o SEO“.
  • Používajte aktuálny rok. Napríklad: „Ako má vyzerať analýza kľúčových slov 2018“.

V Meta popiskoch (ang. Meta description) by ste sa mali snažiť o to, aby ste boli čo najviac výstižný a aby ste sa snažili vyjadriť myšlienku Vášho príspevku tak, aby bola pútavá, ale zároveň i prirodzená. Pamätajte však na to, že máte k dispozícií maximálne 160 znakov. 🙂

Pre lepšie objasnenie prikladám ukážku meta popisku, ktorý som použila pre tento článok: „Prinášame Vám 7 rád, ako písať najlepšie SEO optimalizované články. Sledujte týchto 7 rád a naučte sa písať články, ktoré na Vašu stránku nasmerujú tisíce vyhľadávaní ročne!“.

4. Odkazujte vo svojich článkoch na dôveryhodné weby a zároveň i na Vaše predchádzajúce články

Ak jeden web odkazuje na iný, znamená to, že daný web je niečím zaujímavý. Prepájanie obsahu má za následok nielen zníženú mieru odchodov, ale taktiež Vám pomôže vytvoriť si s čitateľmi silnejší vzťah. Stránky, na ktoré sa rozhodnete odkazovať, by mali tvoriť relevantný obsah a nemali by Vám konkurovať v kľúčových slovách.

Aj napriek tomu, že pre veľké množstvo majiteľov webu je takéto odkazovanie skôr zabudnutá vec, treba myslieť na to, že Google oceňuje, ak webové stránky odkazujú na iný, zaujímavý, obsah. Napríklad, ak vlastníte e-shop a predávate určitý produkt a iný web napísal na daný produkt dobrú recenziu, tak týmto odkazovaním na recenziu pomáhate webu, čo ju napísal a zároveň pomáhate aj svojmu webu.

5. Používajte nadpisy, zamerajte sa na formu a alt text obrázkov

Nadpisy (angl. Headings) by mali v krátkosti vystihovať obsah, ktorý je pod nimi. Tieto nadpisy majú viacero úrovní. Na najvyššej úrovni sa nachádza nadpis H1 a mal by byť pútavý, jedinečný a mal by obsahovať kľúčové slovo. Podnadpisy by nasledovne mali byť označené tagmi H2, H3, H4 a podobne.

Forma textu je dôležitým faktorom pri úspechu Vášho článku. Podobne, ako v predchádzajúcom bode, i tu si zoradíme zopár rád pre lepší výsledok.

  • Mali by ste používať zoznamy s odrážkami, tabuľky či podnadpisy pre spriehľadnenie informácií, ktoré poskytujete.
  • Zvýrazníte len to, čo je naozaj potrebné. Váš článok bude pôsobiť priehľadnejšie.
  • Vždy si dajte pozor na gramatiku a štylistické chyby, pretože článok, ktorý obsahuje chyby, pôsobí nedôveryhodne. Ďalším dôvodom je, že Google nechce vo výsledkoch ukazovať webové stránky s gramatickými chybami.
  • V rámci dobrej orientácie v článku by ste sa mali zamerať na používanie odstavcov, či správnu medzeru medzi nimi.

Vyhľadávanie obrázkov na Google je neraz veľkým zdrojom návštevnosti, a to práve preto, že užívatelia vyhľadávajú obrázky priamo vo vyhľadávačoch. Ak ich nejaký aj zaujme, môžu sa cez neho dostať na webovú stránku, prípadne článok. Nakoľko ešte stále platí pravidlo, že Google nevie pochopiť čo na obrázku je, a teda sa v nich orientuje podľa ich popisu, je dôležité aby bol obrázok jedinečný a mal vypísané všetky alt atribúty.

6. URL adresa ako základný element stránky

URL, čiže hypertextový odkaz, je základný element webovej stránky, prípadne článku. V rámci optimalizácie URL adresy by ste mali myslieť na pár zásadných informácií:

  • Svoju URL adresu by ste mali uviesť čo najkratšiu a mala by obsahovať kľúčové slovo.
  • Mala by byť napísaná malými písmenami oddeľovanými pomlčkou.
  • Nemala by obsahovať nebezpečné znaky, ako napríklad <*$.
  • Mala by byť jedinečná.

Na tom, akú URL adresu si zvolíte, závisí aj budúcnosť Vášho webu. Predsa len, každý z nás má tendenciu si pamätať skôr krátke a výstižné názvy domén na rozdiel od tých zdĺhavých, či nezrozumiteľných.

7. Nakupujte spätné odkazy pre Váš, už optimalizovaný, článok

Linkbuilding, čiže nakupovanie spätných odkazov, predstavuje proces získavania spätných odkazov z iných webových stránok na tú Vašu. Cieľom je dostať Váš web na popredné, organické (neplatené) pozície vo vyhľadávači. Tieto spätné odkazy nielen že slúžia na získanie lepších pozícií v prehliadačoch, zvyšujú priamu návštevnosť, ale aj zviditeľňujú odkazové stránky. Ak sa o Vašej webovej stránke píše na iných webových stránkach, je to pre Google signál, že je Váš web niečím zaujímavý.

Dôvod, prečo by ste sa na linkbuilding mali zamerať spočíva v tom, že čím viac spätných odkazov z relevantných zdrojov na Vás odkazuje, tým je to pre Vás lepšie. Vyhľadávače považujú stránky, na ktoré sa najviac odkazuje, za najdôveryhodnejšie a tým pádom i hodnotnejšie. Radi Vám pomôžeme dostať sa na popredné pozície. 🙂

Zdieľať článok