2 minúty čítania

minulom článku sme si ukázali, ako v prostredí Google Analytics nastavíme zbieranie publík. Dnes si prejdeme už priamo vytváranie publík v systéme. Pustime sa do toho:

  • Google Analytics prejdeme do sekcie „SPRÁVCA“ v ľavom dolnom rohu, screenshot tohto kroku nebudem prikladať, nazvime to „malá skúška šikovnosti“ (ale predsa len doplním maličký hint – „ozubené koliesko“) 😊
  • Následne v strednom stĺpci „Vlastníctvo“ klikneme na kolónku „Definície publika“

Vytvaranie publik v Google analytics

  • Ak nemáte záujem vytvárať rozsiahle a podrobné publiká, vytvorte aspoň publikum „Všetci používatelia“. Toto považujem za povinnosť pre každého, kto má na webe nasadený kód Google Analytics.
  • Publikum vytvoríme jednoducho: kliknutím na červený button „+ Nové publikum“
  • Ak chcete vytvoriť základné publikum všetkých používateľov, jednoducho kliknete na „Všetci používatelia“, nastavíte si trvanie členstva (záleží od Vás, ako dlho sa rozhodnete uchovávať cookies užívateľov, maximum je 540 dní).
  • Následne si toto publikum ešte konkrétne nazveme a klikneme na „Ďalší krok“
  • Otvorí sa nám možnosť „Ciele publika“ a tu musíme urobiť nasledovné: klikneme na „Pridať ciele“ a keď nám vyskočí kolónka „Google Ads“ a „Analytics“ oboje zaklikneme a dáme „OK“. Klikneme na „Zverejniť“ a nateraz máme hotovo.

Takto by som v skratke opísal vytváranie  základného publika, ktoré je Alfa – Omega akéhokoľvek remarketingu na Vašej stránke. Pri základnom publiku však nekončíme a náš záujem by mal byť omnoho rozsiahlejší, keďže tieto „zbrane“ nám Google ponúka celkom zdarma. Ako ste si mohli všimnúť, okrem „Všetkých návštevníkov“ ste mali na výber aj ďalšie kritéria a práve o týchto sa budeme baviť v ďalšom pokračovaní článku.

Vieme si nastaviť publiká užívateľov, ktorí strávili na webe 2 minúty+ a nakoniec nenakúpili, taktiež si vieme nastaviť publikum užívateľov, ktorí síce vstúpili do košíka, ale v niektorom bode vyplnenia objednávky sa zasekli a opustili stránku, vieme si tiež nastaviť sledovanie užívateľov, ktorí sa preklikli na konkrétne podkategórie stránky a tisíce ďalších kritérií, ktoré sa nám pri zobrazovaní reklamy rozhodne zídu. Ale aby som nepredbiehal, toto je odomňa nateraz všetko a viac si povieme nabudúce.

Zdieľať článok