2 min. čítania

 

  1. Ľudia milujú hry.

Poznáme to všetci, akonáhle máme možnosť sa zapojiť do hry, všetci sme „in“. Sme schopní skladať básničky, likovať profily a príspevky. Ak je to produkt, ktorý používa náš „idol“, chceme ho aj my.

Účelom súťaží nie je len niečo likovať, ale spájať influencerov s produktom. Z výhercov sa stávajú najvernejší ambasádori značky. Medzi svojim známymi začnú o značke sami spontánne hovoriť. Práve „word of mouth“ alebo odporúčanie od vášho známeho je najsilnejším predajným kanálom.

Game Boy Nintendo GIF - Find & Share on GIPHY

  1. Milujeme pocit exkluzivity

Ak sledujeme známu osobnosť, máme pocit, že sme súčasťou jej života, že žijeme celebritný život, používame exkluzívne produkty, ktoré používa aj „on“.

Pocit exkluzivity navodzujú aj produkty, ktoré nemôže mať každý. V predchádzajúcej práci som veľa cestovala po Európe a tak som mala k dispozícii zlatú kreditnú kartu. Ten pocit, keď som ju vyťahovala z peňaženky.

No Limit Money GIF by AMWIN - Find & Share on GIPHY

Zlaté kreditné karty sa tešili veľkej obľube. Ale akonáhle sa začali ponúkať všetkým ľuďom, stratili na exkluzivite. V súčasnosti sú veľmi obľúbené platinové, diamantové a zafírové karty. Hoci nikto netuší či je zafírová hodnotnejšia ako diamantová, majitelia svojej karty sú nadšení, cítia sa jedinečne.

Podobné je to aj s novými iPhonmi, ľudia sú schopní čakať ak niekoľko desiatok hodín pred obchodom, aby sa mohli pochváliť na sociálnych sietiach svojim prírastkom.

  1. Intenzita vzťahu

Vytvárať každý deň obsah je veľmi náročné. Ak ten obsah má byť pútavý, je to práca, ktorá influencerom zaberie plný pracovný úväzok.

Prečo majú príspevky Moma mnoho-násobne vyššiu interakciu ako príspevky celebrít ako sú speváci Kristína, Majk Spirit, príp. modelka Linda Nývltová dokopy?

Umelci majú svoju prácu a tak pri vysokom pracovnom nasadení nie sú schopní vytvárať tak kvalitný a pútavý obsah pre svojich fanúšikov.

Viete si predstaviť ako dlho trvá vytvoriť scénar, zákulisie, natočiť, zostrihať a odpublikovať video? Dlhooo…len natáčanie pár minútových reklám pre OTP banku zaberie vkľude aj celý víkend.

  1. Mimo komfortnej zóny a autentickosť

Tí najúspešnejší pridávajú a delia sa o také intímne informácie akými je anorexia, bulímia, cukrovka, rozchody, slzy, smútok, radosť, sklamania.

Ukážkou môže byť aj veľmi silné video od Momy

Čím je video viac autentickejšie, tým má čitateľ pocit, že má s youtuberom hlbší, bližší a úprimnejší vzťah.

Dôvody, prečo celebritný marketing funguje je silný vplyv influencerov na našu cieľovú skupinu. A nie, nesledujú ich len 12 ročné deti. Z môjho okolia 30 ročných ľudí nikto nesleduje TV a niekde sa odreagovať musíte 🙂 . Ak spojíte svoju značku s vhodným influencerom, s výsledkami budete určite spokojní.

Zdieľať článok