3 minúty čítania

Dnes si povieme niečo o remarketingových publikách v Google Ads, základnom pilieri remarketingu v Google PPC reklame. Tento článok je určený pre ľudí, ktorí sú v prostredí Google Adwords a Analytics viac-menej nováčikovia.

Publiká, alebo „audiences“ sú segmenty používateľov/návštevníkov, ktorí prišli na Váš web.  Akonáhle príde používateľ na Váš web, môžete si ho nastavením určitých pravidiel zaradiť do jednotlivých publík a tieto následne využiť v platforme Google Ads na remarketing (cielenie reklamy na vracajúcich sa používateľov, prípadne nastavenie špecifickej ceny za klik, pre týchto návštevníkov). Na začiatok by som rád dodal, že odporúčam vytvárať publiká priamo v Google Analytics, namiesto Google Ads.  Môže sa to zdať divné, poviete si „Reklamu predsa nastavujem v Google Ads, taktiež tam mám možnosť vytvoriť publikum, ale budem to robiť cez ďalší nástroj?“ Samozrejme ide o pohľad jednotlivca, z môjho pohľadu sa jedná o to, že Google Analytics kód máte na webe vždy. Osobne si neviem predstaviť stránku, ktorá funguje bez Google Analytics (samozrejme, v online svete sa vždy nájdu „experti… 🙂 ).

Ak si chcete nastaviť zbieranie publík v Google Ads, tak si potrebujete nahodiť na web remarketingový kód pre Ads, avšak ak máte už nahodený Analytics, jediné čo Vám stačí, je nastaviť si publikum priamo tu a následne jedným jednoduchým kliknutím si tieto publiká importovať do Ads. Zároveň si myslím, že v Analytics je viac možností, čo sa týka kritérií, ale za túto informáciu nedám ruku do ohňa – kľudne sa môžete o tip podeliť. 😊

Takže máme na webe Analytics, plánujeme spustiť reklamu na Google a používame rozum, takže si uvedomujeme že zbierať si cookies naších návštevníkov môžeme veľmi šikovne využiť a že bez toho sa oberáme o výhodu, ktorú nám Google platformy dávajú prakticky zdarma. Aké kroky budú nasledovať?

  • V prvom rade nesmieme zabudnúť zapnúť si v Analytics remarketing, toto urobíme nasledovne: v strednom stĺpci „Vlastníctvo“ sa preklikneme na „Informácie o sledovaní“ a následne rozklikneme „Zhromažďovanie údajov“

Google analytics

  • Otvorí sa nám takéto okno a zapneme si remarketing, ako možno vidieť na screenshote + si zapneme inzertné funkcie prehľadov a klikneme na „ULOŽIŤ“

Google analytics

  • Ak chceme tieto publiká využívať v Google Analytics, ostáva nám ešte jedna úloha, než sa pustíme do vytvárania publík. Vysvetlíme si ju nižšie.
  • Opäť sa budeme orientovať v strednom stĺpci, tento krát však klikneme na „GOOGLE ADS LINKING“, klikneme na červený button „NEW LINK GROUP“

Google analytics

  • Nájdeme a odklikneme účet, ktorý chceme prepojiť, klikneme na „POKRAČOVAŤ“, nazveme si toto prepojenie a nezabudneme odkliknúť kolónku „VŠETKY ÚDAJE WEBOVÝCH STRÁNOK“.
  • Následne už stačí iba odkliknúť modrý button „Prepojiť účty“

Teraz máme „pripravenú pôdu“,  a môžeme prejsť priamo k vytvoreniu konkrétneho publika. O tom si však povieme v ďalšom článku 😊.

Zdieľať článok