2 min. čítania

Každý kreatívec sa už niekedy ocitol v situácii, keď nevedel pohnúť so zadaním. Odhodlanie, pevná vôľa aj chuť do práce by aj bola, ale nápad nie a nie prísť. Čo robiť, keď nás tvorivá múza obchádza? Odpovedať na túto otázku vôbec nie je jednoduché, dáme vám ale aspoň niekoľko odporúčaní z vlastnej praxe. Možno sa vám zídu.

Nápady

  1. Využite kreatívne schémy

Kreativita nie je čisto spontánna záležitosť. Je to do veľkej miery racionálny proces, ktorý má aj svoje zabehané postupy. Využiť osvedčené kreatívne schémy nie je žiadna hanba, často vedú k dobrým výsledkom. Držať sa istých schém však neznamená rezignovať na originalitu, nekonvenčnosť a fantáziu.

 

  1. Oprášte svoj archív

Keď neprichádzajú nové nápady, skúste využiť staré. Pozrite sa do svojho archívu, určite v ňom nájdete kopec návrhov, ktoré síce z rôznych dôvodov v minulosti neprešili, to ale neznamená, že sa nemôžu hodiť práve teraz. Ak ich aj nevyužijete na 100 %, možno poslúžia aspoň ako inšpirácia.

 

  1. Zmeňte prostredie

Nemusíte pracovať vždy len v office. Tie najlepšie nápady obyčajne prichádzajú mimo pracovného prostredia. Vybehnite teda nachvíľu do parku alebo si zoberte home office. A ešte jedno odporúčanie – vždy keď vám niečo napadne, hoci aj cestou v MHD alebo v krčme pri pive, napíšte si poznámky do mobilu. Budú sa vám hodiť.

 

  1. Presuňte kreativitu na iných

Tým samozrejme nemáme na mysli delegovanie úlohy na kolegov. V niektorých prípadoch je však možné aspoň časť kreativity „hodiť“ napríklad na influencerov alebo v rámci user generated contentu (alebo tiež user created contentu) na samotných recipientov pripravovanej reklamy. Nech sa trochu potrápia aj iní.

 

  1. Pýtajte sa ľudí mimo reklamy

Debaty s kolegami a brainstormingy v rámci agentúry sú nenahraditeľné, ale občas nezaškodí, keď spoznáme aj postrehy ľudí mimo reklamnej branže. Nevýhoda, že nepoznajú, ako to to pri tvorbe reklamných kampaní chodí, môže byť niekedy naopak výhodou. Kampane síce za nás nevymyslia, ale môžu nás aspoň správne nakopnúť.

Samozrejme, do tohto zoznamu by sme mohli doplniť ešte celý rad ďalších bodov. Ale, žiaľ, nedoplníme. Dochádzajú nám totiž nápady…

Zdieľať článok