3 minúty čítania

Čo by ste na začiatok mali vedieť o SEO? SEO predstavuje skrátený výraz pre „Search Engine Optimization“, čo v preklade do slovenčiny znamená optimalizácia pre vyhľadávače. Zaoberá sa stimulovaním a úpravou stránky tak, aby sa zobrazovala na čo najvyšších priečkach v prirodzenom (organickom)  vyhľadávaní. Inými slovami, vďaka SEO optimalizácii môžete dosiahnuť vyššiu návštevnosť webstránky a teda aj zväčšiť potenciál na uskutočnenie predaja cez internet.

Druhým súvisiacim (častokrát) neznámym pojmom sú kľúčové slová vo vyhľadávaní (angl. keywords). Predstavujú to, ako užívatelia vo vyhľadávači vyhľadávajú dané informácie/produkty/služby/čokoľvek. Zároveň definujú to, o čom je Váš web a obsah na ňom, pretože každý projekt má svoju tematickú oblasť, ku ktorej sa isté kľúčové slová viažu.

preco su klucove slova dolezite pre seo

Dôvod č. 1: Vyššia návštevnosť webstránky

Kľúčové slová sú základným pilierom pre úspešné SEO. Web je tvorený zo slov a nech vyberáme akékoľvek z nich, vždy chceme, aby náš obsah videlo čo najviac relevantných ľudí. Avšak aby náš web navštívilo čo najviac takýchto ľudí, potrebujeme byť na čo najvyšších pozíciách v organickom – prirodzenom hľadaní. Analýza kľúčových slov Vás presne naviguje na to, čo ľudia vo Vašom segmente hľadajú. Následne viete obsah na webe prispôsobiť tak, aby s dopytmi čo najviac korešpondoval.

Dôvod č. 2 : Väčší potenciál na uskutočnenie predaja

Užívatelia podvedome veria výsledkom vyhľadávača v Google. Ak Google umiestni určitú stránku na prvú/poprednú priečku vo vyhľadávaní, ľudia majú tendenciu si myslieť, že je to preto, lebo je najlepšia. Ale marketéri vedia, že prvá priečka je tiež len výsledkom úspešného SEO 😊. A k úspešnému SEO sa dopracujeme na základe výberu správnych kľúčových slov, ktoré tvoria základ pre úspešný obsah. Analýza kľúčových slov je preto veľmi dôležitá a je súčasťou veľkej SEO skladačky. Nesmieme zabudnúť, že tak, ako výber správnych kľúčových slov môže webovú stránku premeniť na zlatú baňu, tak ich ignorovanie/nedostatočná práca s keywords môže web i potopiť. Kľúčové slová a prelinky z nich je možné využiť i pri budovaní spätných odkazov (angl. linkbuilding), s ktorým Vám radi pomôžeme. 🙂

Dôvod č. 3: Dobré SEO = lacnejšia online reklama

Ak sa na web/eshop dostanete prostredníctvom reklám na určitý vyhľadávací dopyt, ale podstránka nebude s týmto kľúčovým výrazom korešpondovať, zrejme ju rýchlo zatvoríte a žiaden nákup/konverzia sa nekoná. Mimochodom, takéto nerelevantné prepojenie Google sám vyhodnocuje ako nesprávne, preto Vás tieto (zle nastavené) reklamy vyjdú drahšie a sú v konečnom dôsledku neefektívne. Reklama musí vždy korelovať s obsahom na podstránke, kam smeruje jej prelink.

Dôvod č. 4: SEO pomáha budovať dôveryhodnosť Vašej značky

Ak je Vaša webstránka dobre optimalizovaná z hľadiska SEO, tak Vám v konečnom dôsledku buduje viditeľnosť na popredných priečkach, funkčnosť pre užívateľov a napokon dôveryhodnosť pre zákazníkov. Ako? Tým, že budete písať články a produkovať zmysluplný obsah na relevantné vyhľadávacie dopyty – kľúčové slová. Následne na Vás budú prirodzene odkazovať iné weby vďaka Vášmu kvalitnému obsahu. Postupne sa tak stávate trendsetterom a „známou firmou“ vo svojej oblasti.

Dôvod č. 5: Zasiahnutie cieľovej skupiny

Prostredníctvom SEO aktivít, medzi ktoré patrí správny výber kľúčových slov či kvalitné spätné odkazy, môžete zvýšiť svoju viditeľnosť na internete a tým lepšie zasiahnuť svoju cieľovú skupinu. Je potrebné zistiť, čo presne užívatelia hľadajú a na čo sa zameriavajú, pretože čím lepšie poznáte svojich zákazníkov, tým lepší/vhodnejší produkt alebo službu im môžete ponúknuť. Poznanie kľúčových slov Vám pomáha spoznať Vašu cieľovku do detailov.

Nemali by ste však zabúdať na to, že celá SEO optimalizácia sa skladá z mnoho častí a ak sa celé SEO bude zameriavať iba na prvú fázu – kľúčové slová bez ich aplikácie do všetkých častí webstránky,  očakávaný výsledok nebude taký dobrý. Ak si so SEO optimalizáciou neviete dať rady, nechajte ju na odborníkov. Sme tu pre Vás.

Zdieľať článok