2 min. čítania

Nájsť ideálneho PPCčkara do svojho tímu je naozaj ťažké. O tom by vedela rozprávať nejedna performance agentúra. Niekedy si myslíte, že ideál bude, ak to je týpek zažratý do Excel tabuliek, čísel a výsledkov, no napokon nevie gramatiku a tobôž nevie napísať zaujímavý text reklamy. Inokedy zasa objavíte kreatívneho nadšenca, čo sľubuje, že toto je určite jeho cesta a on chce robiť len a len PPC reklamu a po pár mesiacoch Vám oznámi, že tie PPCčka ho predsa len nebavia a on bude radšej stratég. Po všetkých týchto skúsenostiach a poznaniach som zistila, že ideálny PPCčkar by mal byť:

ppc špecialista

  1. Systematický

Systém treba vo všetkom, duplom pri vytváraní kampaní. Treba si naštudovať, akú štruktúru a systém usporiadania má webstránka a následne ho aplikovať aj pri štruktúre kampaní. Systém treba mať aj pri úvodných nastaveniach a striktne ho dodržiavať, aby sa Vám nestalo, že preberiete účet po kolegovi a zistíte, že nemal základné nastavenie napr. rozšírenie o telefonickú funkciu.

  1. Spoľahlivý

Niet nad spoľahlivého PPCčkara. Snom každého accounta je vedieť sa spoľahnúť na kolegu. Ak raz povedal, že nastavil kampaň dané na kľúčové slovo a account až pri reporte zistí, že „ Ups ja som zabudol“, ide sa pred klientom prepadnúť od hanby.

  1. Smädný po vedomostiach

Online svet sa neskutočne rýchlo mení. To, čo platilo minulý mesiac, nemusí platiť dnes. Adwords prostredie, Analytics, ale aj Facebook neustále menia rozhranie, pridávajú funkcie, či menia pravidlá. A toto všetko treba neustále sledovať. Nie ako povinnú jazdu. Smäd po vedomostiach musí mať PPCčkar v sebe. Bez toho vo svete online džungle neprežije.

  1. Analytický

Analytická myseľ a kritickosť voči samému sebe je jedným z hlavných pilierov úspechu PPCčkara. Vedieť kriticky zhodnotiť, že jeho kampaň je zle nastavená a mať to srdce ju vypnúť v prospech klientovho budgetu veru dá zabrať.

ppc špecialista

  1. Kreatívny

Nečakané, ale je to tak. PPCčkar musí byť aj kreatívny. Nielen pri písaní textu reklám, ale aj pri hľadaní možností, ako ešte viac vypimpovať kampaň. Kde je diera a ako na ňu skúsiť zacieliť. Hold, aj PPC reklamy sú mágia.

 

Zdieľať článok