tv spoty pre otp banku
3 min. čítania

Začiatkom tohto roka sme v rýchlom slede za sebou pripravili a v spolupráci s Protos Productions natočili hneď dva tv spoty pre OTP Banku – prvý na refinančný úver, druhý na hypotéku. Ešte predtým, ako sme sa pustili do prípravy samotných spotov, sme však museli vyriešiť niekoľko úloh týkajúcich sa nášho kreatívneho konceptu.

Refresh Malomestského divadla

V roku 2017 sme navrhli pre OTP Banku úplne nový kreatívny koncept „Malomestské divadlo“. V rámci neho sme realizovali dve veľké 360° kampane vrátane televíznych spotov. Zo strany klienta sme v tomto roku dostali za úlohu v prvom rade zvýšiť zapamätateľnosť spotov a odlíšiteľnosť od konkurencie a v druhom rade zvýšiť ich „ašpiratívnosť“. Ako sme pritom postupovali?

Problémom malomestského divadla bolo, že malo ťažko identifikovateľného kolektívneho hrdinu, ochotnícky súbor ako taký. Kým konkurenčné banky si recipient ľahko spojil s jednou či dvoma protagonistami, spoty OTP Banky si nespájal s nikým konkrétnym.

Rozhodli sme preto zredukovať počet postáv ochotníckeho divadla na tri. Hlavný dialóg sa odohráva medzi postavou režiséra a postavou herca, k nim sme ešte pridali pôvabnú asistentku. Postavu režiséra sme ponechali z predošlých spotov, herca sme však potrebovali nového. Vybrali sme výrazného a čoraz populárnejšieho Martina Náhalku. Ten mal posilniť tak zapamätateľnosť, ako aj „ašpiratívnosť“ pripravovaných spotov.

Z hľadiska wordingu sme zapamätateľnosť riešili zámerným opakovaním vybraného kľúčového slova, čo je postup, ktorý sa nám osvedčil už v prvej kampani v roku 2017.

Dr. Jekyll a Mr. Hyde

Zadanie na refinančný úver bolo pre nás viacnásobným déjà vu. Na tento produkt sme totiž ešte v koncepte Lázsló a Ildikó robili až 6 kampaní. Základná propozícia produktu sa pritom vôbec nezmenila – prenesením úverov získa klient o polovicu nižší úrok. Nájsť ďalšiu metaforu a vhodnú zápletku na stále rovnaký produkt s totožnými benefitmi nebolo vôbec jednoduché.

Inšpiráciu sme nakoniec našli v známom príbehu Dr. Jekyll a Mr. Hyde. Malomestské divadlo nacvičuje hru, v ktorej musí herec (Martin Náhalka) stvárniť rozpoltenú osobnosť, čiže jej dobrú aj zlú „polovicu“. Herec však zlú polovicu nechce hrať, podobne ako ľudia nechcú „zlú“ polovicu úrokov. Tie treba jednoducho škrtnúť.

No a o tom je celý príbeh. Ešte treba dodať, že režisér TV spotu Juro Johanides dal nášmu Dr. Jekyllovi/Mr. Hydeovi výraznú vizuálnu podobu. A nielen to. Dynamiku tejto pre spot zásadnej postavy sa mu podarilo dosiahnuť využitím čisto divadelných výrazových prostriedkov.

 

Zabetónovaný trpaslík

Druhým zadaním bol TV spot a 360° kampaň na hypotéku. Kampaň na tento produkt sme robili pre OTP Banku prvýkrát, z kreatívneho hľadiska to bolo preto o niečo ľahšie. Našou úlohou bolo komunikovať primárny benefit, ktorým je dlhodobá (päťročná) fixácia a sekundárny benefit, ktorým je nízky úrok.

Znovu sme si pomohli verbálno-vizuálnou metaforou. Fixáciu v našom spote znázorňujeme betónovaním. Ľudia si môžu úrok svojej hypotéky „zabetónovať“. Symbolom sekundárneho benefitu, čiže nízkeho (trpasličieho) úroku sa stal záhradný trpaslík, ktorého Martin Náhalka omylom zaleje betónom. Na prvý pohľad to znie jednoducho.

Problémom však bolo, ako preniesť túto zápletku na javisko malomestského divadla tak, aby to celé dávalo zmysel. S pomocou režiséra TV spotu, ktorým bol opäť Juro Johanides, sa nám to, myslíme, celkom podarilo.

A čo výsledky?

Samozrejme, aj nás zaujíma, ako oba spoty vnímajú recipienti. Zatiaľ máme k dispozícii len výsledky z prieskumov, ktoré sa týkajú prvej kampane – a tie vyzerajú veľmi dobre. S napätím čakáme aj na výsledky kampane číslo 2, mali by sme ich dostať čoskoro. Ale číslach možno až v jednom z nasledujúcich blogov. Stay tuned.

Zdieľať článok