3 minúty čítania

Ak ste už aj Vy a Vaša značka dospeli k tomu, že je potrebné víriť hladiny internetu reklamou, gratulujeme Vám. Urobili ste dôležité rozhodnutie – ruka v ruke s dnešnou digitálnou dobou, ktoré určite prinesie svoje ovocie.

web

Ako však predpripraviť svoj web tak, aby online kampaň mala čo najväčší efekt? Pretože robiť trefnú online reklamu je jedna vec, ale posielať z nej na obstarožnú, či (nedostatočne) (ne)funkčnú stránku, je vec druhá.  A práve táto druhá vec/podstatný fakt, môže Vašu dobrú investíciu do onlinu značne znehodnotiť. Na čo všetko je teda potrebné myslieť dopredu?

Krok prvý: Kde začať?

Poraďte sa s odborníkmi. Tí Vám zanalyzujú, či Váš web nepotrebuje redizajn, upraviť štruktúru, zoptimalizovať SEO, pridať dôležité podstránky alebo vytvoriť kampaňovú landing page, možno Vám dokonca odporučia, že efektívnejšie bude vytvoriť zbrusu nový web.

Krok druhý: Zamerajte sa na správnu organizáciu

Už predtým, ako si naplánujete dátum spustenia kampane, spravte krok 1. Možno zistíte, že dátum začiatku plánovaného ohurovania cieľovky je nereálny, lebo web nestihnete do toho dňa optimalizovať po všetkých potrebných podstránkach, respektíve je potrebná/efektívnejšia/lacnejšia výroba nového.

Krok tretí:  Majte zodpovedný prístup

Zapracujte odporúčania od špecialistov čo najrýchlejšie a najpoctivejšie. Ak sú to dlhodobé, pravidelné záležitosti, dodržiavajte úlohy podľa pripraveného plánu. Nezabúdajte, nerobíte to pre agentúru, ale pre seba. Klasika z praxe je, že klienti tieto odporúčania buď odignorujú alebo odfláknu, pretože nemajú na ne čas a ľudí, a trvajú na spustení kampane. My odporúčania ďalej odporúčame 🙂 , ponúkame možnosť zapracovania nami, čo sa v niektorých prípadoch stane a tým pádom je tento krok vyriešený.

Sú ale situácie, kedy klient odmieta platiť agentúre za zapracovanie (sám na to nemá čas a chuť, ale prečo by mal za to platiť, no nie? 🙂 ) a stále trvá na spustení. Nakoniec sme sa v niektorých prípadoch nechali prehovoriť, avšak v konečnom dôsledku sme neboli s výsledkami spokojní ani my, ani klient. Poučenie: bez dobrých základov kvalitný dom nepostavíte. Pamätajte na to v budúcnosti, keď budete chcieť škrtiť rozpočet na bázických veciach.

Krok štvrtý: Urobte si prieskum trhu

Ak  Vám prieskum trhu u cieľovky nerobí agentúra (čo nie je náš prípad), spravte si ho aspoň polopatisticky sami. Odchyťte si na 5 minút známych i neznámych z Vašej cieľovky, nech si vyskúšajú, ako sa im s webom pracuje. Zorientujú sa v ňom na prvý pohľad/prvých pár klikov? Vedia si jednoducho dohľadať potrebné informácie? Ak predávate produkty priamo na webe, vedia dokončiť objednávku rýchlo a bez zádrhelov? Páči sa im Váš web?  Zaujal ich? Čo im na ňom vadí, čo by zmenili? Otestovať si môžete aj to, akým spôsobom by Vás googlili, či ktorú konkurenciu by zvolili. Týchto pár rozhovorov Vám vnesie aspoň malinké svetielko do zákazníckeho správania.  Budete prekvapení, aké dôležité a inšpiratívne veci sa o svojej stránke dozviete.

Krok piaty: Nezabudnite na SEO

Samozrejmosťou pri webe, na ktorý je nastavená kampaň, musí byť fungujúca analytika. Overte si, či Vám trackovacie kódy a nástroje správne merajú. Otestujte a vyriešte všetky technické bugy ešte pred dňom D. Ušetríte si tak kopu času, nervov a stratených cenných dát.

 

Toto bolo 5 najdôležitejších vecí, ktorým by ste sa mali pred spustením kampane pozrieť na zúbok. Všetkým sa dá venovať podrobnejšie priamo so špecialistami a je to aj vhodné, ak chcete preinvestovať do reklamy väčší budget. Nezabudnite odteraz dopredu plánovať, pri ďalšej kampani budete už skúsenejší.  🙂

Zdieľať článok