3 minúty čítania

Už aj stredne veľké firmy chápu, že marketingovú komunikáciu nedokážu pokryť z vlastných zdrojov. Mnohé sa preto obracajú na špecializované reklamné a komunikačné agentúry. Tu však nastáva kľúčová otázka – ako vybrať tú správnu?

 

Veľká agentúra môže byť veľký problém

Postup, ktorý zvyčajne volia stredne veľké firmy je veľmi jednoduchý a prakticky sa zhoduje s postupom veľkých značiek. Vyhľadajú si najväčšie reklamné agentúry na trhu, oboznámia sa s ich portfóliom, spravia si rešerš ich doterajších prác a ocenení za kreativitu a efektivitu. Na základe toho si vyberú buď jednu z nich, alebo pozvú viaceré agentúry do tendra.

Na prvý pohľad vyzerá všetko správne. Ale je tu jedno veľké ALE. Stredne veľké firmy od veľkých reklamných agentúr oprávnene očakávajú, že ich výstupy budú na rovnako vysokej úrovni ako výstupy, ktoré dodávajú veľkým značkám. Svoju reklamu už vidia na špičke rebríčkov v súťažiach kreativity a efektivity. Vôbec pritom nemyslia na to, aká je vo vnútri veľkých agentúr nastavená hierarchia klientov a aké majú veľké agentúry priority. Na prvom mieste sú, pochopiteľne, veľké značky. Stredne veľké firmy sú odsunuté doslova na vedľajšiu koľaj. Na ich zadaniach nepracujú tí najlepší kreatívci ani stratégovia. Práce pre stredne veľké firmy riešia obyčajne juniori bez väčších skúseností, navyše im nevenujú ani dostatok času. Výsledok je preto často veľkým sklamaním.

 

Radšej všetko pod jednou strechou

Stredne veľké firmy si niekedy berú príklad od veľkých značiek aj v rozložení zadaní na viacero agentúr rôzneho zamerania. Napríklad kreatívu reklamných kampaní si objednajú u reklamnej agentúry, PPC reklamu u agentúry špecializovanej na performance a PR kampaň zasa u PR agentúry.

Zdá sa, že to má logiku, ale len v prípade naozaj veľkých značiek. Pre stredne veľké firmy je takýto postup neefektívny a príliš drahý. Oveľa schodnejšou cestou je vybrať si jednu agentúru, ktorá dokáže zastrešiť stratégiu, kreativitu, PR aj výkon. Pripúšťame, na Slovensku zatiaľ nie je takých veľa, ale existujú. Oslovte ich a presvedčte sa, že menej je niekedy naozaj viac.

 

Stredne veľké firmy – stredne veľká agentúra

Riešenie pre stredne veľké firmy sa dá zhrnúť troma slovami: stredne veľká agentúra. V stredne veľkej agentúre si vás budú viac vážiť, už nebudete klient číslo 12 alebo 13, nestane sa vám, že budete niekde na konci zoznamu priorít. Môžete sa spoľahnúť, že vaše zadania budú riešiť najlepší odborníci, akých agentúra má a nie začiatočníci, ktorí sa ešte len zaúčajú.

Samozrejme, aj medzi stredne veľkými agentúrami si treba vyberať. Ideálna je taká, ktorá dokáže spojiť stratégiu, kreativitu a výkon. Dosiahne sa tým výrazný synergický efekt a vy tak ušetríte nielen čas, ale aj peniaze. Ďalej treba hľadať agentúru, ktorá sa špecializuje práve na stredne veľké firmy a značky, pretože skúsenosti v tomto segmente sú na nezaplatenie. Jednoducho povedané, stredne veľké firmy a stredne veľké agentúry patria k sebe.

Zdieľať článok