Koncom roka 2016  tendrovala vodka Amundsen digitálnu agentúru a my sme vyhrali. Okrem sponzorského odkazu, outdoorovej kampane, dlhodobej social media strategy a promovania vodky Amundsen Expedition bolo našou úlohou vytvorenie komunikačného konceptu pre online kampaň. Cieľom bolo zvýšiť spontánnu znalosť značky pre mladých, zdôrazniť jej škandinávsku receptúru a vysokú kvalitu.

Cieľová skupina? Muži vo veku 18 až 25, aktívni, nezávislí. Túžia po výzvach, skúšajú nové veci, chcú byť iní ako ostatní. Radi sú centrom pozornosti a sú vždy pripravení na poriadne zážitky… Nepripomína vám to niekoho?

Prichádzajú youtuberi, ktorí tu ešte neboli

Zavolali sme si dvoch youtuberov, ktorí sú sami cieľovkou a preto sa jej ako najrelevantnejší dokážu prirodzene prihovoriť (a nie, tentoraz to nebol GoGo ani Expl0ited :-)). Stavili sme na tváre, ktoré marketéri nepoznajú, ale naša cieľovka áno:

PPPeter sa stal známy ako Dano Drevo a dotiahol to na víťaza súťaže Bloger roka 2017 v kategórii Video blog. Jeho videá na Youtube preskočili 3 milióny pozretí a pri jeho type humoru vieme, že sa prihovára tým správnym ľuďom.

Jeho parťákom v zbrani sa stal The Bača, ktorý pochádza z Tatier, čo je prakticky Nórsko. Spolu s PPPeterom už vymysleli a zrealizovali jedno z najúspešnejších videí v tomto roku, paródiu na Caseyho Neistata. Na Youtube si Baču pravidelne pozerá takmer 60 000 ľudí.

Nie je výzva challenge ako výzva

Pre oboch sme navrhli seriál videí, v ktorých proti sebe súťažili v plnení rôznych výziev. Nuda? Áno, pokiaľ by sedeli u seba v izbe a jedli škoricu lyžicami. To všetko ste však už videli.

Namiesto toho sa Bača a PPPeter vybrali do Tatier, kde ešte v treskúcej  zime kempovali v stanoch a plnili výzvy tak šialené, že si ich na seba mohli vymyslieť len oni sami. Obaja odspievali nórsku hymnu v studenom Hornáde, pokúsili sa dohovoriť nórsky v Poprade, za budget  5 euro piekli rybu a pripravili drink z vodky. Spoločne si prešli ľadovým kvízom, kde za každú zlú odpoveď na nich letelo vedro s vodou a pretekali sa v pravej tatranskej fujavici.

Najdôležitejšie pritom bolo, aby každú výzvu splnili v štýle Nor-way: po svojom, vtipne a originálne… Presne takto:

Z 8 na 550 (subscriberov kanála brandu)

Tieto videá sme po šesť týždňov uverejňovali na Youtube a microsite doitnorway.sk. Na divákoch bolo, aby zahlasovali, ktorý z dvojice si vo svojom videu poradil lepšie. Šesť vyžrebovaných výhercov sme na konci odmenili smartfónom, tabletom a zásobou vodky.

Na microsite www.doitnorway.sk sme od začiatku kampane priviedli vyše 32 000 unikátnych používateľov, ktorí prišli viac ako 44 000-krát.

Na Youtube kanáli Amundsen sme získali vyše 160 000 pozretí. Videá dostali 80 komentárov, 3300 Páči sa mi, naopak iba 85 Nepáči sa mi (fantázia, že?). Počet odberateľov sme zvýšili z 8 na zatiaľ 573. Keďže videá zostávajú na Youtube, ich sledovanosť bude ešte rásť. Spolu s Facebook súťažami ku kampani bol dosah celej komunikácie 168 535 a získali sme spolu 4805 interakcií.

Čo na túto kampaň hovoríte vy?

Napíšte nám alebo si ešte pozrite výzvy, ktoré pre Amundsen vodku zažili PPPeter a The Bača. Všetky ich nájdete v archíve na www.doitnorway.sk/archiv.

Stanislav Várady

Stanislav Várady

Marketing, umenie a RAP

More Posts

Follow Me:
TwitterFacebook

Zdieľať článok