V pondelok 10. októbra sme sa vrátili v čase. Späť medzi študentov, na akademickú pôdu. Tentokrát sme však stáli na druhej strane barikády.

Asociácia digitálnych marketingových agentúr (ADMA) v spolupráci s FMUK vytvorila sériu prednášok, ktoré v zimnom semestri odznejú z úst zástupcov členských agentúr na rôzne témy z oblasti online marketingu. Poslucháčmi sú študenti 4. ročníka predmetu E-business & E-marketing, ktorí majú spoločnú úlohu. Práve tieto prednášky by im mali pomôcť pri praktickej časti predmetu, ale aj v ich záujmoch či dokonca podnikaní. Pretaviť teóriu na výsledok a získané know-how do formy nimi vytvorenej vlastnej webovej stránky.

V podaní SCR odznela ako druhá v poradí prednáška o UX a UI. Keďže za 60 minút za hodinu 🙂 sme nestihli povedať univerzálny recept na všetky otázky, pripájame pár tipov na nástroje a odporúčaní zdrojov, ktoré považujeme za užitočné nielen pre študentov, ale pre každého, kto rozbieha svoj biznis.

FMUK – E-business & E-marketing 10.10.2016: UX/UI a ich miesto v podnikaní (Martin Majling, SCR) from ADMA Asociácia digitálnych marketingových agentúr

Zdroje informácii pre User experience a User interface

Na úvod pár tipov, kde čerpať múdrosti, inšpirovať sa, alebo sa do tejto problematiky, v prípade, že vás zaujala, dosýta zahĺbiť.

Usability & UX Articles from Nielsen Norman Group

Nielsen Norman Group

https://www.nngroup.com/articles/

UX ebooks

UX Ebooks screenshot

https://www.uxpin.com/studio/ebooks/

uxdesign.cc – User Experience Design

Medium.com screenshot

https://www.uxdesign.cc/

75 GoodUI ideas

75 GoodUI ideas screenshot

http://www.goodui.org/#1

Dribbble

Pastva najmä pre oči. Dribble je dizajnérska sociálna sieť, kde sa môžete inšpirovať najnovšími trendmi v dizajne, user interface-och či motion interakciách.

Dribbble screenshot

https://dribbble.com

 

Nástroje pre tvorbu wireframe a prototypovanie

Nezabudnite, že hrubá fixka, papier alebo post-it nálepky sa hodia na všetko, od vytvorenia wireframu až po papierový prototyp.

Ale, dá sa to aj inak 🙂

Pencil Project

Pencil Project je užitočný nástroj na tvorbu wireframov a flow diagramov. Má vlastnú knižnicu elementov, ktoré vám uľahčia prácu pri navrhovaní webu či mobilnej aplikácie. Do knižnice môžete pridávať aj vlastné elementy a obrázky. Pencil podporuje exporty do PNG, PDF či SVG a OpenOffice dokumentu. Výhodou je jednoznačne cena – je zadarmo a vo verzii pre Windows, MacOS aj Linux, alebo ako doplnok do webového prehliadača Firefox.

Pencil project screenshot

http://pencil.evolus.vn/

Axure

Axura je platený, profesionálny nástroj na tvorbu wireframov, interaktívnych prototypov, a dokumentácie. Dal by sa prirovnať k „švajciarskemu nožu“ každého UX-áka. Sila Axure je v možnosti spolupráce viac dizajnérov na jednom projekte, tvorbe interaktívnych prototypov, diagramov a dokumentácie.

Axure screenshot

http://www.axure.com/

InVision

InVision je prototypingová platforma, ktorá sa hrdí viac 2 miliónmi používateľov a to aj z radov veľkých hráčov ako Disney, Apple či Netflix. A používame ju aj my v SCR.  Okrem moderného dizajnu jej nemôžeme uprieť jej jednoduchosť a totálnu slobodu. Pri stále populárnejšej práci na diaľku, alebo v komunitných tímoch je skvelým nástrojom, ktorý aj spolu s ďalšími komunikačnými či projektovými nástrojmi ako Slack, Dropbox, Trello a najnovšie aj JIRA ponúka široký set-up pre celý dizajnérsky aj agentúrny tím.

Už v samotnom InVision si však dokáže vytvárať interaktívne makety, zdieľať ich s tímom, kamošmi, alebo klientom. Títo vám môžu do návrhov priamo pridávať svoje komenty, alebo priamo vytvoriť v návrhu bod, ku ktorému má byť vyvolaná diskusia. Okrem klikacích interaktívnych webových prototypov vytvoríte v InVision rovnako prototypy aj na mobilné device-y. A ešte oveľa viac 🙂

 

Invisionapp screenshot

https://www.invisionapp.com/

 

Nástroje pre analytiku

Máme web. Vyčerpaní, ale spokojní, ako pekne vyzerá. Ale čo na to povie užívateľ, zákazník. Bude sa to páčiť aj jemu? Dá sa to nejako vôbec predvídať? A ako to ľahko zistiť a vyhnúť sa nepríjemným prekvapeniam?

Hotjar All-in-one Analytics & Feedback

Hotjare je analytický nástoj, ktorý vám umožní nabúrať sa do mozgu vášho zákazníka. Kým Google Analytics vám povie iba to, akú stránku na webe užívateľ navštívil, Hotjar vám presne ukáže, čo tam robil, ako interagoval, kam klikal, alebo kde sa iba zmätene ponevieral kurzorom. Reality show priamo na vašom webe. Všetky tieto cenné záznamy vás však upozornia na to, kde nastávajú pre vašich zákazníkov/čitateľov na stránke problémy.
Appka má nastavený systém monetizácie, a ak by sa vám niečo nepozdávalo, skúste mrknúť jeho českú for free alternatívu Smartlook.

 

Hotjar screenshot

https://www.hotjar.com/

Visual Website Optimizer

Spustením webu sa všetko iba začína. Trendy sa neustále menia, Facebook aktualizuje pravidlá a ani užívatelia nie sú tí, čo bývali. Heslo znie: Zlepšovať, zlepšovať , zlepšovať .

Pri inováciách je dobré si vždy zmeny otestovať. Tobôž, ak ide napr. o fungujúci e-shop, ktorý stabilne prináša očakávané výnosy.

Visual Website Optimizer je nástroj pre A/B testovanie rôznych variant vašich webových stránok. Výsledky vám pomôžu identifikovať verziu, ktorá prináša vyššiu mieru konverzie a teda v prípade e-shopu maximalizáciu vášho zisku. Výhoda nástroja, napriek tomu, že je platený, je v tom, že jednotlivé varianty si dokážete vytvoriť bez znalostí kódu a zmien HTML stránky.

 

Visual Website Optimizer

https://vwo.com/

 

Zdieľať článok