Pracovať v agentúre, kde sú v portfóliu vodka a pivo, je pre chlapa v podstate dream job. Sám som mal v živote veľmi dobrodružnú etapu, kedy som veľkú časť potravinového budgetu investoval práve do týchto dvoch komodít. Prišiel čas zhodnotiť investíciu.

Ako to celé začalo

Takmer od začiatku sme mali jasno v tom, že pracujeme s hlavnou ideou “Otvor príbeh.“ Otázkou teda nebolo čo, ale ako. Nápad vznikol bez fanfár, u Miša na gauči, a tak ako to už býva – za štedrej účasti poloideí putujúcich rovno do koša.

Pôvodná ambícia bola vetviť spot donekonečna na množstvo mikro príbehov. Vždy, keď sa hlavný hrdina dostane do situácie, kedy sa musí nejako rozhodnúť, obraz sa rozdelí a pokračuje v dvoch rôznych líniách. Okná by sa matematicky delili na 2, 4, 8 atď. Nakoniec sa ukázalo tak z produkčného, vizuálneho ako aj časového obmedzenia spotu, že menej bude predsa len viac.

Idea siluety, ktorá nás sprevádza malými príbehmi, vznikla za oveľa zaujímavejších a už nie tak triezvych podmienok na horskej chate v Tatrách.

Práca na kampani je vždy veľmi komplexná spolupráca agentúry, klienta, produkcie, režiséra, hercov… V tomto prípade by sa hodilo meteorologické „jasno až polojasno s občasnými prehánkami”. Vo výbere režiséra sme mali šťastnú ruku a rozhodli sme sa pre spoluprácu s Maxom Turekom. Mladá, ale dostatočne skúsená krv si zobrala za kameru renomovaného Saša Šurkalu a na strih Filipa Maláska. Nemá zmysel zatĺkať úprimné nadšenie, keď som sa to dozvedel. Mohli sme sa teda posunúť k najpodstatnejšej produkčnej časti – výber sexi dievčat, vek cca 25. Museli vedieť tancovať a nemať problém so vzájomným bozkávaním sa. Sú chvíle, kedy hľadím na spolužiakov z vysokej, ako učia decká výtvarnú a hovorím si – neva.

Prejdime k natáčaniu…

Spot sa natáčal v Bratislave. Skvelé bolo, že klient cítil to isté, čo my – industriálny podzemný mood, žiadne posh nablískane bary. A presne takéto prostredie sme našli v klube Dole. Čerešničkou na torte bolo stropné osvetlenie a zadný vchod do klubu, ktorý vidíme v otváracej scéne spotu.

Fotoprodukcia sa robila v ateliéri s Tamášom Bohušom, mladým talentom, v ktorom sa kĺbi retušér a fotograf s adrenalínovým lyžiarom a kitesurferom. My s napätím očakávame, ktorým zo smerov sa nakoniec uberie. Vizuál je teda jedna veľmi komplexná montáž predfotených podkladov, ktorej predchádzalo extrémne náročné, takmer 24-hodinové fotenie.

Za hudbu sa chceme poďakovať Viktorovi Hazardovi a zvuk mal pod palcom Bajko z Funrádia.
Ono by to mohlo vyznieť, aká pozitívna a slniečková spolupráca to bola. Pravdou je, že išlo o moju najdlhšiu produkciu 30tich sekúnd. Produktová časť je celá modelovaná v 3D a v tom všetkom muselo dôjsť k zhode v trojuholníku: klient/ agentúra/ režisér.

Žiada sa mi preto poďakovať všetkým zúčastneným za božiu trpezlivosť, pretože odmenou je vec, ku ktorej sa po 22-hej hrdo hlásim.

Pozrime sa na to z druhej strany

A aby to celé nebolo len o nás, pozrieme sa na to, ako tvorbu kampane vníma náš klient, Andrej Môťovský, senior brand manager St. Nicolaus:

Mať na starosť najzábavnejšiu značku spomedzi mojich kolegov, je pri väčšine projektov aj vcelku dobrodružný príbeh. No mať zároveň najpredávanejšiu vodku na trhu, je neraz slušná výzva.

Nicolaus Extra Jemná Vodka je úplnou hviezdou v celom ST.NICOLAUS a ako to už býva, líder sa zvyčajne obáva urobiť niečo zásadné a pohnúť sa zo svojej zabehanej cesty. Kým posledné roky boli dizajnové zmeny na obľúbenej „Nicolauske“ skôr kozmetické, tentokrát to z pohľadu nás ako klienta bola zmena revolučná… redizajnovali sme naraz tvar ikonickej fľaše, prečistili etiketu, zmenili sme aj uzáver.

St. Nicolaus key vizuál kampane

8 rokov bez spotu

Napriek tomu, že o lídroch je väčšinou hlasne počuť – paradoxne, za posledné roky, ste o Nicolauske v TV spote jednoducho nepočuli. Konkrétne 8 rokov. Až mám pocit, že už akákoľvek vodka na Slovensku má TV reklamu, iba ta NAJobľúbenejšia nie. „Me-too“ značky rastú ako huby po daždi, no tá naša vodka je jediná na Slovensku už vyše 4 roky filtrovaná cez unikátnu technológiou striebornej filtrácie, napriek tomu málokto to o nej vie.

Všetky vyššie spomenuté spomenuté veci boli katalyzátorom toho, prečo komunikovať po rokoch aj v TV.

Positioning značky je už roky jasný – meniť všednú zábavu na neobyčajnú. Napokon na hudobných festivaloch, kde každoročne zábavu prinášame našim fanúšikom, je Nicolauska ozajstným sociálnym lubrikantom.

Kreatívna idea „OTVOR PRÍBEH“ je s týmto absolútne fit a spĺňa náš cieľ – posunúť Extra Jemnú jednoducho imidžovo vyššie. A neboli by sme správnym klientom, ktorý chce odkomunikovať v televíznej 30-ke o svojej značke to všetko kľúčové. Okrem jasného emočného posolstva, tak svoj priestor dostáva aj kvalitatívny rozmer Nicolausky – „striebrom filtrovaná“.

Nebol to pôrod jednoduchý, ale nakoniec predsa vydarený. To, či naplní aj smelé ambície značky stále rásť, ukážu predajné čísla 🙂

 

Tomáš Makovický

Tomáš Makovický

Art Director, Illustrator

More Posts

Zdieľať článok