Každá vizuálna podoba značky má svoju životnosť. Po čase je potrebné ju updatnúť, a to sa stalo aj značke SCR.
Len pre zaujímavosť, asi jedinou značkou, ktorá funguje v nezmenenej podobe 100 rokov je Coca-Cola 🙂

Prečo nastal čas na zmenu?

  • Stará podoba firemného brandingu už bola nevyhovujúca. Starý logotyp bol vytvorený veľmi amatérskym spôsobom – pixel fontom napísané SCR a následne natiahnuté do šírky – zdeformovaná typografia. Chcel som to zmeniť a nebolo potrebné veľa.
  • Ako farba bola zvolená štvorzložková farba a vytlačiť takúto farbu dvakrát tak, aby mala vždy rovnakú farbu, bolo dobrodružstvo s istým koncom sklamania.
  • Identita bola neúplná, okrem neprofesionálneho loga a nevytlačiteľnej farby neexistovalo nič iné.

Nový koncept značku oživil

Základná myšlienka je veľmi jednoduchá. Je to len obkreslenie kontúr pôvodného loga, vymedzenie jeho pôvodnej plochy. Tým dostalo logo objem a čitateľnosť. Neskôr došlo aj k natiahnutiu plochy, čím sa zvýšila abstraktnosť tvaru. Toto sa stalo už pomerne dávno, redizajn sa rodil ešte v roku 2012.

Základ bol hotový veľmi rýchlo, doladenie však už bolo na dlhšiu cestu.

logo

 

Nový message, nový claim

Všetko, čo sa v spoločnosti SCR tvorí, vychádza z kreativity a túžby po tvorivosti. Všetko vzniká s radosťou. Preto sú služby a produkty SCR tak úžasné. Sami klienti nám hovoria, že z nás ide energia, chuť. Preto je spoločným menovateľom PASSION.

Naším hlavným claimom je PASSION TO WIN. Chuť víťaziť. Pretože tendrov sa nezúčastňujeme. Tendre vyhrávame. Máme obrovskú chuť a drive byť v nich úspešný. Pretože do toho dávame všetko. Sme súťaživí – bez toho sa vyhrávať nedá. A nie je to len o nás – je to aj o našich riešeniach – nejdú po cene, efekte, afekte – idú po výsledku. Keď sme pomohli vyhrávať nášmu klientovi, je to aj naša výhra.

 

Farebná schéma

Každá divízia má svoju farbu.
Pokiaľ vznikne ďalšia, tak sa farba definuje a doplní.
// Tu je tiež možné vidieť, ako vypadá Design manuál.

Typografia

Za korporátnu typografiu bola zvolená Helvetica. Nadčasový a veľmi dobre čitateľný font typický pre Swiss dizajn z 50-tych a 60-tych rokov. Je považovaná za klasiku modernej typografie a obsahuje mnoho rezov.
Páči sa nám jej elegantný, trochu technický a súčasný štýl. Vyznačuje sa ľahkou čitateľnosťou a jednoduchosťou kresby.

V nadpisoch sa využívajú rezy Thin a Bold. V texte Regular. Využíva sa zobrazovanie veľkých čísloviek, zvlášť pre zobrazovanie výsledkov práce (SCR má dobré výsledky svojich kampaní a chceli sme túto myšlienku podporiť).

typografia_2

Tričká

Sú personalizované a založené na copywritingu. Teda každý má tričko, ktoré popisuje práve jeho osobnosť, profil s dávkou sebairónie. Vždy to však končí SCR (niekedy to je naozaj sex, drogy, rock&roll).

tricko

Office materiály

Dôležitú úlohu hrá materiál. Materiál je vysokej gramáže. Papier má citeľnú štruktúru, je recyklovaný. Máme dva typy materiálov – svetlé a tmavé. Tmavé sú na kvalitnejšom materiály, používajú sa ako exkluzívnejší nosič. Vizitky sú rôznofarebné, podľa toho kto akú prácu vykonáva, do akej divízie patrí. Pre vizitky sme využili službu eu.moo.com

Mockup-light-front

10-Ebony---View-Ten

Návrh webu

One page stránka. Časom plánujeme doplniť aj case studies k vybraným projektom/klientom. Jednotlivé elementy sa pri scrolovaní stránkou nelineárne prelínajú.

web

 

Návrh newslettra

Veľmi jednoduchá skladba založená na pekných obrázkoch a korporátnej typografii (Helvetica).
Stavba layoutu Obsah sa vertikálne skladá z blokov, ktoré sa môžu kombinovať, dopĺňať, vypúšťať podľa potreby (na základe štruktúry contentu – keďže sa predpokladá, že táto sa bude časom meniť). Vychádzajú zo základnej témy Mailchimpu.

Newsletter bol prvý, ktorý sa uviedol do praxe a má veľmi dobrú odozvu.

 

Ľudia SCR

Bolo realizované fotenie ľudí pre potreby komunikácie tímu. Ľudia boli stavaní (pokiaľ chceli :)) do sebaironickej polohy, prípadne polohy, ktorá by charakterizovala ich prácu.

ludia

Veľké číslovky

Príklad použitia prvkov v komunikácii tímu. Tandemové zoskoky SCR tímu ako „zamestnanecký benefit“.
Veľké číslovky sa tiež používajú v spojení s výsledkami kampaní a ďalších riešení.

manual_2

Rollup

Rollup používaný na eventoch či v našom meeting roome.

rollup

 

Označovanie

Trochu humoru nezaškodí – vytvárame si pracovné prostredie.

oznacovanie

 

 

Pokiaľ ste sa doscrolovali až sem

Ďakujeme za pozornosť 🙂

 

 

 

Martin Janek

Martin Janek

Chief Design Officer - Art direction & design. Lyžiar, hokejista, bajker. Architektúra, hudba, knihy.

More Posts

Zdieľať článok