Pre niekoho možno ďalšia reklamná fráza, pre nás jeden z princípov, ako tvoriť komunikáciu orientovanú na výsledok. SCRko si vybudovalo svoje meno v digitále tým, že dizajnová a technologická architektúra portálov, webov či aplikácií vychádza v prvom rade z UX, teda User eXperience.

Keď sme sa neskôr rozhodli rozšíriť náš servis o ATL s cieľom vytvoriť fullservisovú agentúru, logicky sme riešili, ako byť iní. Nie samoúčelne, ale úprimne. A keďže v tejto brandži je zajtra dnes, celá naša ambícia nájsť správnu cestu, vznikala za pochodu. To, čo o sebe chceme povedať, zhrnie klient na konci tendra slovami: „…vybrali sme si vás, lebo máte inú optiku. Páči sa nám váš realistický pohľad na našu značku a spotrebiteľa.“ Niekde v tomto bode sme pochopili potenciál Real eXperience.

Čo je vlastne RX (Real eXperience)?

Princíp tvorby komunikácie na základe Real eXperience nie je žiadna novinka. Málokto si však dá námahu a opustí komfortnú zónu svojho kancelárskeho stola. Nielen zadávatelia, ale aj tvorcovia ľahko skĺznu k tzv. Google reality – hľadaniu inšpirácie cez browser svojho notebooku. Je to pre mnohé značky škoda. Náš prístup je iný. Vstupné analýzy spotrebiteľského správania nestačia. Potrebujeme značku a jeho spotrebiteľa doslova zažiť. A preto sa náš postup začína tam, kde sa celá komunikácia končí – v nákupnom procese. Často nás jednoduché pozorovanie s cieľom dekódovať nákupnú motiváciu privedie k riešeniam, na ktoré by sme od pracovného stola neprišli. Nasledujú hard data, a tie stanovia hranice relevantnosti nášho pozorovania a rozdelia naše subjektívne pocity do potrebných „šuflíčkov“. Takto skúsenosťami z reality obohatený tím potom tvorí úplne inak.

Iný prístup

Dynamický prístup ku komunikačným riešeniam má za následok, že náš výstup je vždy iný. Nemáme jednotnú mustru prezentácie, nepoužívame klišoidné scenáre. Náš výstup je živý a uveriteľný. Ak z procesu vyplynú viaceré postrehy, klient dostane niekoľko prístupov. Ak sa nám javí správne len jedno silné riešenie, klientovi ponúkneme len jediný návrh. Je pravda, že aj u nás si klienti radi vyberajú ako z bonboniéry. Mnohí však už prišli na to, že nám môžu veriť. Aj oni sa naučili dôverovať Real eXperience.

Iné výstupy. Ako na to?

Všetko dotiahnete do detailu. Nestačí nakresliť kľúčové vizuály a ukázať pár slidov, ako to môže fungovať v sociálnych médiách. Základom je definovať presný user flow (tok spotrebiteľa). Od nadliniek cez web ekosystém, až po biznis príležitosti. Naším cieľom je každú komunikáciu premieňať na aktíva. Na niečo, čo sa podpíše pod úspech značky aj po skončení kampane. Prečo by sme mali nechávať reklamné posolstvo akejkoľvek značky len tak lietať vo vzduchu, keď môžeme vytvárať štruktúrovanú databázu s dátami o spotrebiteľoch a adresne tak doviesť zákazníka ku konverzii? Práve veľké značky robia chybu, keď svojím mediálnym budgetom predimenzujú reklamný priestor a vytvárajú tak skládku toxických informácií. Náš ekosystém komunikácie je vytváraný pre potreby každej značky a generuje dlhodobé aktíva. Aktíva vo forme segmentovaných dát, ktoré obsahujú informácie o konkrétnom správaní užívateľa a jeho reakciách na komunikačný mix. Na to, aby sme dokázali produkovať kvalitnú databázu, musíme vytvoriť online prostredie na základe UX (User eXperience), ktoré hľadí v prvom rade na užívateľa a na jeho prirodzené správanie. Asi poznáte situácie, ako vám trojročné dieťa odomkne iPhone a pustí si rozprávku na YouTube. User flow dieťaťa prešiel od natívneho UX dizajnu až k samotnej konverzii. Na to, aby tento doslova vzťah vznikol, potrebujete okrem analytiky a kreativity poznať v prvom rade reálne správanie spotrebiteľa. Preto je pre nás kľúčové spoznať reálnu skúsenosť RX (Real eXperience) prv, než čokoľvek predložíme klientovi.

Iné rozmýšľanie

Vieme analyzovať, vieme tvoriť, vieme sa rozhodovať, vieme merať a vieme vyhodnocovať. A preto využívame jedinečnú príležitosť, ako vytvoriť niečo viac. Podstatou existencie SCRka je biznis orientácia. To je to, čo nás spája s klientmi. Ak ide biznis klientovi, ide aj nám. Akýkoľvek nepomer v tejto rovnici skôr či neskôr vedie k rozchodu. Vždy sa snažíme pozerať na to, čo vieme z aktív klienta vyťažiť. Ako ich vieme zhodnotiť a monetizovať. Návrhy nových biznis modelov sú neoddeliteľnou súčasťou nášho servisu.

Iné SCR

Dostať visačku „iný“ dnes nie je až taký problém. Naším cieľom je však, aby ten význam bol symbolom rastu či progresu, pretože to je to, čo nás baví. To je to, prečo sme tu.

 

 

Zdieľať článok