Velcon case study - ilustračný obrázok

Pripraviť efektívnu celoročnú komunikáciu pre klienta, ktorý sa zameriava na bezbariérové riešenia pre zdravotne znevýhodnených, nebolo vôbec jednoduché. Nielen preto, že ide o špecifickú oblasť, ale aj kvôli obmedzenému rozpočtu. My však máme radi veľké výzvy a pustili sme sa do toho.

Náročné ciele

Spolu s klientom sme si stanovili na rok 2014 ambiciózne ciele. Tým primárnym bolo zvýšenie celkového obratu. Aby sme tento cieľ dokázali naplniť, určili sme si 3 čiastkové ciele: vytvoriť povedomie o značke Velcon a zvýšiť parameter brand awareness, dosiahnuť vyšší traffic na stránke a zvýšiť dopyty z formulárov na webe a telefonátov na infolinku. Od začiatku nám bolo jasné, že nás čaká kopec práce.

Nová komunikačná stratégia a idea

Našim zámerom bolo navrhnúť pre Velcon fungujúci online a offline ekosystém, ktorý by oslovil rôznorodú cieľovú skupinu, ktorá zahŕňa nielen zdravotne ťažko postihnutých a ich opatrovateľov, ale aj úradníkov s právom rozhodovať o bezbariérových riešeniach. Vytvorili sme preto úplne novú Corporate Identity a takisto novú kreatívnu ideu postavenú na claime „pre radosť z bežných dní“. Na rozdiel od konkurencie sme komunikáciu nepostavili čisto na racionálnych benefitoch, ale do kampane sme vniesli silnú pozitívnu emóciu.

Nová corporate identity spoločnosti Velcon

Kreatívne výstupy

Nová stratégia a nová idea sa premietli do celého radu výstupov: od printovej inzercie cez OOH až po katalógy, produktové listy a cenové ponuky. Predaj sme podporili aj spustením systému karty výhod ZŤP a presne zacielenou súťažou o zájazd do Lúrd. Už tradične sme boli silní v online: webovej stránke sme dali nový, atraktívnejší vzhľad, zaujímavý content a nové microsites venované jednotlivým produktovým skupinám: plošinám pre imobilných a stropným zdvihákom. To všetko s využitím profesionálnej foto a videoprodukcie a so zapojením známej osobnosti, Andy Timkovej.

OOH kampaň pre spoločnosť Velcon

Digitálna komunikácia Velcon - ilustračný obrázok

A výsledky?

Vďaka rastu návštev na webe, Facebooku a zvýšenému počtu odoberateľov newslettera sme zvýšili brand awareness. Traffic na stránke stúpol až dvojnásobne a zvýšenie dopytov cez prehľadné formuláre na webe viedli k väčšiemu počtu cenových ponúk a následných objednávok. Ale to najlepšie nakoniec – obrat spoločnosti Velcon sme zvýšili o skvelých 200 000 €.

Naša celoročná komunikácia pre Velcon je teda ďalším dôkazom toho, že aj tie najnáročnejšie úlohy dokážeme realizovať efektne a zároveň efektívne. A z čoho máme rovnakú radosť, dobrá práca pomohla dobrej veci – dostala bezbariérové riešenia k tým, ktorí ich najviac potrebujú.

 

Matej Brečka

Matej Brečka

Account Manager - marketingový nadšenec, nahluchlý metalista a wannabe bylinožravec

More Posts

Zdieľať článok