Ľudia na bannery neklikajú ako by sme chceli, niektorí ich dokonca vedome ignorujú. To, čo pred pár rokmi v bannerovej reklame spoľahlivo fungovalo, dnes nezaberá a digitálne agentúry musia hľadať nové kreatívne stratégie.

Dobrý banner nie je ten, ktorý sa páči len vám, ale ten, ktorý osloví spotrebiteľa. Marketingová fráza,  no je v nej povedané všetko. Tak sa nebojte a komunikujte, zabávajte, prekvapujte, odmeňujte, prepájajte rôzne aktivity – jednoducho, udržte vašu cieľovú skupinu čo najdlhšie „v hre“. Funguje to. Výskum Barnum Sulley realizovaný v roku 2010 potvrdil, že interaktivita zvyšuje zapamätanie si reklamného posolstva až o 63%. Niekoľko osvedčených techník, ako to na „tých internetoch“ zlepšiť, vám teraz ukážeme.

1/ Zmeňte bannerom vzhľad celej webstránky

Bannery môžete na web umiestňovať v rôznych veľkostiach a formátoch. Ale len jedným z nich prekryjete kompletne celú webstránku – iLayerom.

iLayer je nová vrstva, ktorá nejakým spôsobom upravuje daný web, alebo obsahuje úplne nové reklamné posolstvo. Napríklad venezuelská značka rumu Cacique, ktorá je vo svojej krajine tradičnou súčasťou nočného života, umožnila návštevníkom webstránok „meniť čas“. Stačilo iba „pretočiť“ hodiny na banneri a… Ale vyskúšajte si to sami: Cacique Clock.

2/ Prepojte bannery kreatívne navzájom

Rozmýšľate o zakúpení viacerých bannerových plôch na webstránke? Vhodným prepojením a kreatívnym zosúladením ich obsahu dosiahnete vysokú efektívnosť a návratnosť investície. Výborným príkladom sú bannery pre víno Jacob‘s Creek, v ktorých sa tradičná vidiecka receptúra premietne do chuti vína. A to doslova. Obrázok vidieka v jednom banneri tu totiž „prelejete“ do vínového pohára v druhom banneri.

3/ „Vyrolujte“ s originálnym nápadom

Rollover je typ banneru, ktorý síce v základnej forme zaberá iba klasický bannerový priestor, po kliknutí sa však vie „vyrolovať“ a dokonale nahradiť aj klasickú microsite. Do rollover banneru pohodlne umiestnite aj rozmernejšie obrázky, video alebo interaktívnu minihru. A práve minihru použili tvorcovia reklamy na sprchový gél Irish Spring. Po kliknutí na rollover banner sa spustí hra, v ktorej musíte lichotivými frázami zbaliť ženu. Nech sa páči, zarolujte si Irish Spring Charminator.

4/ Rozohrajte vtipnú minihru

Minihry máme všetci radi a všetci nimi radi zabíjame čas. Ak takúto minihru spojíte s reklamným posolstvom, máte ideálny formát pre každého „hravého“ online užívateľa. Okrem známych Google Doodles (ktoré sú často aj interaktívne) vyskúšajte napríklad minihru Shred the Banner, ktorá preverí váš hudobný talent a trpezlivosť vašich susedov.

5/ Zapojte kameru, mikrofón alebo dotykovú obrazovku

Zbavte sa „klikacieho“ stereotypu a prepojte váš banner s webkamerou, mikrofónom alebo dotykovou obrazovkou. V interaktívnom banneri od Coca Coly si napríklad môžete cez webku a mikrofón „zaspievať“ priamo na koncerte.

6/ Využite populárne webové služby

Väčšina populárnych webových služieb (YouTube, Google maps, Facebook, Twitter a iné) disponuje aj vlastným API – application programing interface. Využite ich pri tvorbe vlastných aplikácii a hier. V bannerovej kampani pre hru Gran Turismo 5 tak môžete jazdiť po skutočných trasách nasnímaných cez Google Street View:

7/ Nebojte sa smartfónov

Čoraz viac spotrebiteľov sa na web pripája cez smartfón. Využite to, banner s jednoduchou hrou alebo praktickou aplikáciou pre smartfón dokonale odovzdá vaše reklamné posolstvo. Posaďte klientov do malého virtuálneho lietadla a nechajte ich „lietať“ po vašej webovej stránke tak, ako to spravil brazílsky web Gol Airlines. Výsledok? Rapídny nárast užívateľov nového produktu –  služby „Check in cez telefón“.

8/ Presvedčte užívateľov, aby zdieľali váš obsah

Dajte spotrebiteľom kvalitný obsah a o zdieľanie sa postarajú sami. Jednou z ciest, ako to dosiahnuť, je zapojiť do interakcie aj ich kontakty zo sociálnych sietí. Volkswagen tak cez svoj  banner umožnil užívateľom viesť videohovor so svojimi facebookovými priateľmi. Užívatelia sa tak mohli medzi sebou porozprávať a ani si neuvedomili, že pri tom aj šoférujú… A Volkswagen tak mohol odkomunikovať svoje nové doplnky pre hovory v aute:

Každý deň sa na webe objaví množstvo nových kreatívnych bannerov, ktoré netradičnými spôsobmi oslovujú užívateľov. Máte nejaké online poruke? Tak ich sem zaveste a potešte seba aj nás 🙂

Braňo Mikšík

Copywriter - Braňo, učiteľ, social guy, Dj & čajový pôžitkár

More Posts

Zdieľať článok